Mostrando resultados del 1 al 10 de 86

Tema: al-Andalus

Threaded View

Mensaje Previo Mensaje Previo   Próximo Mensaje Próximo Mensaje
  1. #23
    Fecha de Ingreso
    27-noviembre-2009
    Mensajes
    4.731

    Predeterminado

    Los sefardíes mantuvieron el judeo-español porque les daba sello de pertenencia a la comunidad judía, y les diferenciaba de los judíos ashkenazíes en los lugares que compartían.

    Artículo y refranes en judeo-español y su traducción al español de hoy en día


    En judeo-español

    "El djudeo-espanyol, djudio, djudezmo o ladino es la lingua favlada por los sefardim, djudios ekspulsados de la Espanya enel 1492. Es una lingua derivada del espanyol i favlada por 150.000 personas en komunitas en Israel, la Turkia, antika Yugoslavia, la Gresia, el Maruekos, Mayorka, las Amerikas, entre munchos otros". (Tomado del artículo “Idioma judeo-español” de Wikipedia).

    En español

    "El judeo-español, djudio, djudezmo o ladino es la lengua hablada por los sefardíes, judíos expulsados de España en 1492. Es una lengua derivada del español y hablada por 150.000 personas en comunidades en Israel, Turquía, la antigua Yugoslavia, Grecia, Marruecos, Mallorca, las Américas, entre muchos otros". (Tomado del artículo “Idioma judeo-español” de Wikipedia).

    Refranes del judeo-español desde Wikipedia.

    -El amigo ke no ayuda y el kuçiyo que no korta, ke se piedran poco emporta. (El amigo que no ayuda y el cuchillo que no corta, que se pierdan poco importa).

    -Kien munço se lo pyensa non se va en Yeruşalayim. (Quien mucho lo piensa no va a Jerusalén).

    -Pan ke ayga en el sesto, ke sea blanko, ke sea preto. (Pan que haya en el cesto, que sea blanco, que sea moreno).

    -El ke se eça kon gatos se alevanta areskunyado. (Quien se acuesta con gatos, arañado se levanta)

    Con esta mirada al pasado vemos que no hay tantas diferencias entre el español moderno y esta lengua medieval que hablan todavía comunidades de judíos sefardíes.
    Última edición por eenriquee; 09-dic.-2012 a las 00:47

Normas de Publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder mensajes
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •